STIL TYP - DRAMATISKT

Vi har fått ännu en uppgift tillhörande stilanalyser. Denna gång ska vi leta ut plagg som en 30 årig, snygg, dramatisk person med smala axlar, liten byst och breda höfter skulle vilja ha/passa i. Personen ska också vara klar - tex blåa ögon och mörkt hår. På bilderna under tog jag fram lite plagg och assecoarer som jag tror skulle passa in på en sån person.


SVART - Färgen svart kännetecknar en dramatisk person. Här har jag valt ut plagg som gömmer de breda höfterna och ger fokus högre upp på midjan eller över byst och axlar eftersom personen (som vi låtsas att) jag stylar har breda höfter -som hon vill trolla bort- och liten byst och axlar. Under tex kavajen skulle hon också kunna ha en vit blus med volanger över bysten.


LJUSA FÄRGER - Som sagt, svart kännetecknar en dramatisk person. MEN styla istället med sånnahär ljusa färger och tillsätt ett rött läppstift... Visst känns det också dramatiskt?
Byxorna jag valt här stramar åt över midjan och faller ner över höfterna, så att höfterna inte blir så markerade. Jag tycker även att brunhåriga passar i ljusa färger. Det blir en snygg brytningen mellan hår och plagg.


FÄRG(PLAGG) - Här kommer den VIKTIGASTE delen i den dramatiska stylingen - färg! En hel svart outfit plus ett vitt plagg och BOOM- Ett par röda klackar eller en leopard scarf. Håret ska vara i en stram knut i nacken. Dramatiskt va?


FÄRG (ASSECOARER & MAKE UP) - Tänk nu istället på en ljus outfit och tillsätt ett riktigt rött nagellack, svart eyeliner och en röd väska. Eller ett rött läppstift? Börjar ni se framför er hur en dramatisk person klär sig?



Alla plagg/make up/assecoarer mm är ifrån H&M, BIKBOK, MONKI & MAKE UP STORE.
Kan också passa på att säga det att i alla inlägg jag gör är det jag själv som gör kollagen och jag använder mig av mina egna ord i texterna.

/Ida



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0