PENSLAR

Tänkte skriva lite om dom penslar jag äger eftersom det är många som inte riktigt vet vad som är till vad och hur man tvättar och behandlar dom väl. Om ni har några frågor om just penslar som jag kanske inte får med i inlägget är det bara fråga på så svarar jag så gott jag kan!



Här är då mina penslar, jag äger lite fler penslar än vad man behöver/dom viktigaste eftersom detta är ett stort intesse för mig.

Detta är rougeborstar, den fösta är från Trucco(vet tyvärr vart man kan köpa denna, fått från skolan) och dom andra är från MakeUpStore nummer 340. Jag har två likadana eftersom jag har en till rouge och en till puder eftersom jag tycker om lite mindre penslar.
Tvätt: med shampoo och balsam eftersom det är äkta gethår. Låt torka i 24 timmar innan användning igen.


Detta är då puderborstar. Den första från MakeUpStore och den andra är från Trucco.
Tvätt: Samma som rouge, med shampoo och balsam. 24 timmar på torkning.


Syntetpenslarna finns i olika storlekar för olika tillfällen. Foundation, concealer, läppstift, läppglans.
Fösta penseln är en foundationpensel och kommer från Åhléns, andra är en concealerpensel och är från MakeUpStore nummer 205, den tredje är också från MUS och är en mindre foundationpensel har dock inget nummer på den, den sista är en läppenna som är från Trucco.
Tvätt: Med diskmedel eftersom foundation är fetare och svårare att få bort så då är diskmedel det bästa för dom här penslarna.


Detta är då snedskurna penslar som oftast används till ögonbryn eller för att komma åt under ögonen lite lättare.
Första är från MakeUpStore nummer 110 och den andra från Trucco.
Tvätt: Det finns speciell penselvätska som tar bort alla bakterier som man kan använda till dom här lite mindre penslarna. Kommer lägga upp det i ett eget inlägg så snabbt jag kan. Finns att köpa blandannat från MUS.



Eyelinerpensel (fast min ser väldigt konstig och spretig ut på bilden) från MakeUpStore nummer 102. Denna använder man då till cake-eyeliner med vatten på penseln.
Tvätt: jag tvättar rent min varje gång efter användning med bara vatten eftersom det bara är jag som använder den.


Två mindre ögonskuggspenslar från MakeUpStore nummer 217 och tyvärr har numret nöts bort. Används till att komma åt vid tex ögonvrån och den fösta är bra till att lägga skugga vid globlinjen.
Tvätt: Speciell penselvätska, lägger upp i eget inlägg så snabbt jag kan.


Lite större skuggpenslar som är bra att applicera ögonskuggan på plats och dom två första är bra till att sudda ut skuggan så man inte får några skarpa linjer.
Fösta är från Trucco, andra och tredje från MUS nummer 108 och 106 (106 ser dock inte alls ut som på bilden då penseln är mycket bredare, råkade lägga den på kanten eller vad man säger) och den sista är från Trucco.
Tvätt: Speciell tvättvätska

/Matilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0