ELLE - galan - bäst klädda artist


ÅRETS BÄST KLÄDDA ARTIST:
SEPTEMBER
(Petra Marklund)

Motivering: Ett välförjänt genombrott på hemmaplan har riktat strålkastarna
mot en begåvad och imagestark artist som vågar ta plats. Garderoben förmedlar
hennes coola attityd - såväl på scenen som utanför.

Din stil är väldigt uttrycksfull och småvild. Har du dagar då
du skiter i allt vad styling heter?

– Absolut, egentligen bryr jag mig väldigt lite. Jag tycker det snyggaste som finns är
ett osminkat ansikte med enbart läppstift. Men jag tycker det är väldigt roligt med
kläder och att prova, mixa och matcha, så det blir ju rätt mycket sånt ändå.

Vad skulle du aldrig sätta på dig?

– Ett par cowboyboots, det känns lite larvigt.

Har du något bra stylingtips?

– Om jag har läppstift brukar jag använda det även som rouge.
Dels sitter det bättre, dels blir det samma nyans.

Har du någonsin burit något du ångrar idag?

– När man ser tillbaka ångrar man ju det mesta, ens smak ändras ju.
Men jag kommer ihåg att jag gick på galapremiär i en stickad kofta en gång,
det kändes lite väl underklätt – då kände jag direkt att det kändes fel.

(aftonbladet.se/sofismode/)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0